La Universitat d'Estiu d'enguany repeteix el format virtual

Vuit cursos amb activitats a l'exterior seran presencials si ho permet la situació sanitària

cartellpetit
'Sense educació no hi ha futur' Mariona Bordell Rubio
L'edició d'enguany de la Universitat d'Estiu de la Universitat de Lleida (UdL), que tindrà lloc 28 de juny al 4 de setembre, torna a optar pel format virtual a causa de la situació sanitària. Dels 46 cursos que ofereix, 38 es podran seguir en línia a través del campus virtual de la UdL, mentre que 8, amb un programa amb activitats a l'exterior, es podran cursar presencialment, sempre i quan la situació sanitària així ho permeti.

Es tracta dels cursos programats a Isil (Reconnectem amb la natura: eines i recursos pedagògics per apropar l’escola al medi natural), Alcoletge (Intervenció assistida amb animals: equip multidisciplinari per a l’atenció de la diversitat funcional, i Dona i política), Agramunt (Art i territori), Tremp (Història de la indústria i del comerç a Catalunya, segles XVIII-XX), Solsona (Acadèmia Internacional de Música de Solsona), el Pont de Suert (ENHER, 75 anys d’impacte), i Arbeca i Soses (Curs teoricopràctic d’arqueologia ibèrica: excavacions als jaciments dels Vilars i Gebut).

"Volem anar recuperant la normalitat i la presencialitat, un dels trets distintius de la Universitat d'estiu (UdE), així com visualitzar la col·laboració amb el territori i les seues institucions in situ", explica Joan Sagués, tècnic responsable de la UdE. Aquesta col·laboració però també existeix en alguns dels cursos en línia, programats a iniciativa d'algunes de les seus de la Universitat d'Estiu al territori.

És el cas de la Jornada tècnica sobre la pedra seca, organitzada des de la Granadella i Torrebesses; dels cursos Fabricació digital: disseny CAD i impressió 3D i Presentacions eficaces i habilitats comunicatives orals on hi col·laboren el campus Igualada-UdL i empreses de l'Anoia, i els cursos Lectura i interpretació de pergamins medievals i STEAM a les aules, amb entitats i institucions de l'Alt Urgell.

Independentment que els cursos siguin virtuals o presencials, continuen, com ja és habitual, oberts a tota la ciutadania. Qualsevol persona interessada es podrà inscriure a partir del 17 de maig per correu electrònic als cursos d'art i humanitats, ciència i tecnologia, dret, economia, política, societat, eines i aplicacions informàtiques, ensenyament i didàctica, medi ambient, salut i alimentació, literatura i llengua. En aquest sentit, enguany els Cursos de Llengües a l'estiu inclouen formació de preparació dels exàmens de nivell B1 i B2 d’anglès, així com introducció a la llengua italiana, introducció a la llengua i la cultura japoneses i xineses, i occità A1.

Entre les novetats de la 29a edició de la UdE, hi trobem els cursos Aliments i dret: una aproximació a algunes qüestions d’interès en el dret, impartit per un equip de la UdL, amb la col·laboració del Banc dels Aliments de Lleida; Endinsar-nos en el coneixement del dol per comprendre i acompanyar nens, adolescents, joves i adults en el seu procés, amb professionals dels àmbits sanitari i educatius i dels Grups d'Acompanyament al Dol de Lleida; Introducció a la salut mental infantojuvenil. Conceptes bàsics i eines d’abordatge, a càrrec de personal de l’Hospital Sant Joan de Déu Terres de Lleida; Promoció de l’activitat física i de la nutrició saludable en l’entorn escolar; L’Abecé de l’Educació per a la Salut; o Cervell en joc. Els jocs de taula des de la perspectiva educativa, amb professorat de la UdL, de la Xarxa municipal de ludoteques de Lleida i d’empreses de jocs de taula.

A l'anterior edició de la UdE es van dur a terme 22 cursos, amb 410 persones inscrites. "Unes xifres inferiors als anys anteriors, però que vam valorar positivament tenint en compte les circumstàncies excepcionals viscudes la passada primavera i que els cursos es van haver d'adaptar al format digital de manera precipitada. Enguany, amb una major experiència, hem preparat una oferta de cursos més àmplia que esperem que tingui una bona acceptació entre l’estudiantat de la UdL i el públic general", conclou Sagués.

MÉS INFORMACIÓ:

Web de la 29e Universitat d'Estiu