Una empresa de Solsona ofereix un doctorat industrial amb la UdL

Per fer una tesi sobre producció sostenible de bolets als boscos

doctoratindustrialUdL
Les jornades de Jaca van aplegar 44 doctorands. / Foto: Cristina Marco

Forest Bioengineering Solutions, una Societat anònima de Solsona dedicada a la formació, la recerca i la transferència a empreses i institucions en els àmbits forestal, mediambiental, d'energies renovables i desenvolupament rural, és la primera a oferir un projecte de doctorat industrial amb la Universitat de Lleida per al curs vinent.

Amb cofinançament de la Generalitat, l'empresa podrà contractar, per un període de tres anys, un titulat o una titulada en Enginyeria de forest per investigar sobre L'efecte de la gestió forestal i de les variables edafoclimàtiques en les comunitats fúngiques de sòls forestals i en la producció de bolets comestibles. La recerca es traduirà en una tesi doctoral, amb menció de doctorat industrial, que dirigirà el professor del departament de Producció Vegetal i Ciència Forestal de la UdL, José Antonio Bonet.

El Pla de Doctorats Industrials és una iniciativa de la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb les universitats públiques i privades, que pretén contribuir a la competitivitat i internacionalització del teixit industrial català, retenir talent i situar l'estudiantat de doctorat en condicions de desenvolupar projectes d’R+D+I en una empresa. La Generalitat hi dona suport econòmic mitjançant dos modalitats: projectes de doctorat industrial cofinançats per la Generalitat de Catalunya i projectes de doctorat industrial amb ajut específic.

Pel que fa a la segona modalitat, el curs passat una treballadora de l'empresa Piensos del Segre SA, va començar el doctorat industrial a la UdL. La tesi, Estudi a gran escala basat en la resistència genètica al virus respiratori i reproductiu porcí al camp, la dirigeix el professor, Lorenzo Fraile, del departament de Producció Animal de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària.

La directora de l'Escola de Doctorat de la UdL, Olga Martín, ha valorat molt positivament la iniciativa d'aquestes dos empreses i espera que siguin moltes més les què participin en el Pla de doctorats industrials. "La UdL vol acompanyar-les en el procés d'estimular el creixement del territori mitjançant la innovació". És per això que el passat mes de juny es va organitzar una jornada al PCiTAL per donar a conèixer la iniciativa a les empreses.

D'altra banda, i organitzades pel Campus Iberus, Jaca va acollir aquest cap de setmana la primera edició de les Jornades Doctorals, on hi van participar un total de 44 doctorands -10 de la UdL- de les universitats que l'integren: Saragossa, la Rioja, Pública de Navarra i Lleida, a més de la Universitat de Pau (França).

El seu objectiu és potenciar les relacions entre els doctorands d'aquest campus d'excel·lència internacional, independentment de la seua àrea d'investigació, i posar sobre la taula diferents alternatives professionals relacionades amb la carrera investigadora universitària. L'any vinent es preveu repetir l'experiència, degut a la satisfacció dels assistents, ha explicat Olga Martín.