Comencen les vacunacions als campus de la UdL

Dimecres es fan a Cappont, dijous a ETSEA i la setmana vinent a Igualada

vacunacio
Vacunacions al campus de Rectorat. FOTO: UdL
Un total de 24 persones s'han vacunat aquest dimarts contra la COVID 19 a la Universitat de Lleida (UdL) el primer dia en què el departament de Salut ha instal·lat punts actius als campus de Rectorat i Ciències de la Salut. Es tracta d'una iniciativa de la Generalitat en col·laboració amb les universitats catalanes per incentivar la vacunació, sobretot entre la població jove universitària per poder garantir un inici del curs més segur i amb el màxim de presencialitat a les aules.

La cafeteria de l'edifici del Rectorat i la Sala d'estudis de Ciències de la Salut -ubicada a la Facultat de Medicina- han estat els espais on qualsevol persona, sigui o no membre de la comunitat universitària, hi podia acudir sense cita prèvia, per posar-se la primera o la segona dosi.

Aquest dimecres el punt de vacunació estarà instal·lat al vestíbul de la planta -1 de l'edifici Polivalent del campus de Cappont de 12h a 16h; i dijous 16, el dispositiu es trasllada al vestíbul de l'edifici 3 de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA), en el mateix horari. Mentre que al campus d'Igualada de la UdL, que pertany a la regió sanitària de la Catalunya central, els espais de vacunació s'habilitaran la setmana següent. A Pla de la Massa, al vestíbul, el 21 de setembre de les 12.30h a les 17.30h, i a la Teneria, al vestíbul de la 2a planta, el dia 22 de setembre entre les 12.00h i les 16.00h.

"La poca afluència no és una mala notícia", ha afirmat la vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat de la UdL, Montserrat Rué, que ha explicat que la incidència de la COVID-19 ha estat menor en l'estudiantat universitari que en el jovent de la mateixa franja d'edat perquè estan més conscienciats en temes de salut pública i tenen necessitat de recuperar la presencialitat. Tot i això "ens continua preocupant les persones que són reticients a vacunar-se, per això hem de fer els possibles per conscienciar-los", ha dit.

En aquest sentit, des de la UdL s'està treballant des de fa dies en campanyes de sensibilització i d'informació. La propera setmana, que tindrà lloc la Festa de benvinguda a l'alumnat de primer curs, Salut instal·larà un punt informatiu sobre la vacunació.