XIX JORNADES JURÍDIQUES

CAMPUS UNIVERSITARI DE CAPPONT
Organitza:
Departament de Dret privat, Facultat de Dret i Economia

La Facultat de Dret i Economia de la Universitat de Lleida, continuant amb la tradició iniciada ja fa més de vint anys, té previst celebrar els dies 6 i 7 de març de 2008 les XIX Jornades Jurídiques que, en aquesta edició, estaran dedicades a la IDENTITAT SEXUAL I LA JURIDIFICACIÓ DE LA VIDA AFECTIVA.

L'organització de les XIX Jornades Jurídiques, en aquesta ocasió, correspon al Departament de Dret Privat i, en concret, al Grup d'Investigació Pontius de Ilerda integrat per professorat de Dret eclesiàstic de l'Estat, Dret civil, Dret processal i Dret internacional privat, amb la finalitat d'assegurar un contingut el més ric i plural possible, sobretot atès el caràcter marcadament interdisciplinar del tema escollit.

El sexe ha constituït históricament un dels codis fonamentals de la identitat individual i un referent clau en matèria de conductes personals i afectives. Quin és el paper que juga el sexe i la identitat sexual en el nou Dret de la persona i del seu lliure desenvolupament, la seva relació amb la llibertat de consciència, els seus possibles conflictes amb l'Ordre Públic, els instruments substantius i processals per a regular les seves possibles conseqüències, els problemes de Dret internacional que comporten les diferents legislacions, són alguns dels nuclis d'interès, dels quals, sens dubte, deriven multitud de qüestions específiques, i sobre els quals s'ha cregut oportú reflexionar en la present edició de les Jornades Jurídiques de la Facultat de Dret i Economia de la Universitat de Lleida.

Dijous 6 de Març de 2008

9:30h Recepció i lliurament de la documentació

10:00h Inauguració. Honorable Consellera de Justícia, Montserrat Tura i Camafreita

10:30h Libertad de conciencia, identidad sexual y moral pública

Dionisio Llamazares Fernández, Catedrátic de Dret Eclesiàstic de l'Estat de la Universidad Complutense de Madrid

11.30h Pausa-Cafè

12:00h L'objecció de consciència en els matrimonis del mateix sexe

Rafael Navarro Valls, Catedràtic de Dret Eclesiàstic de l'Estat de la Universidad Complutense de Madrid

13:30h Dinar

17:00h Transsexualisme i tutela de la persona humana

Pasquale Stanzione, Catedràtic de Dret Civil i Degà de la Facultat de Dret de la Università degli Studi di Salerno

18:00h El matrimoni entre persones del mateix sexe en dret internacional privat

Cristina González Beilfuss, Catedràtica de Dret Internacional Privat de la Universitat de Barcelona

19:00h Lectura de comunicacions

21:00h Sopar

Divendres 7 de Març de 2008

10:00h El procés sobre paternitat i filiació

Fernando Jiménez Conde, Catedràtic de Dret Processal de la Universidad de Murcia

11:00h Identitat sexual i Registre civil

Juan María Díaz-Fraile, Registrador de la Propietat. Lletrat adscrit a la Direcció General dels Registres i del Notariat. Catedràtic de Dret civil (acreditat)

12:00h Pausa-Cafè

12:30h Taula Rodona: La juridificació de la vida afectiva

Albert Guilanyà Foix, Magistrat President de la Secció 2a de l'Audiència Provincial de Lleida
Héctor Silveira Gorski, Professor Agregat de Filosofia del dret, Moral i Política
M. Teresa Minguella, Advocada especialitzada en dret de família, màster en mediació familiar per la UAB i professora de l'Escola de Pràctica Jurídica del Col·legi d'Advocats de Lleida.
Dionisio Llamazares Fernández, Catedràtic de Dret Eclesiàstic del Estat de la Universitat Complutense de Madrid.

13:30h Cloenda

Joan Viñas Sala, Excm. i Magfc. Rector de la Universitat de Lleida

14:00h Dinar de cloenda

COMITÈ CIENTÍFIC:

Prof. M. Teresa Areces Piñol, Dret Eclesiàstic de l’Estat
Prof. Carles E. Florensa Tomás, Dret civil
Prof. Josep. M. Fontanellas Morell, Dret Internacional Privat
Prof. Josep M. Martinell Gispert-Sauch, Dret Eclesiàstic de l’E stat
Prof. Adoración Padial Albás, Dret civil
Prof. Mercedes Serrano Masip, Dret processal
Prof. M. Dolores Toldrá Roca, Dret civil

MÉS INFORMACIÓ

Organitza
Grup d’investigació Pontius de Ilerda
Departament de Dret Privat
Facultat de Dret i Economia
Universitat de Lleida

Quota ordinària d’inscripció: 50 €
Quota per a estudiants: 30 €
Per a més informació sobre la inscripció, adreçar-se a la Secretaria del Departament de Dret Privat de Universitat
de Lleida. C/ Jaume II, 73, 25001, Lleida.
Tel. Secretaria: 973 70 33 37
E-mail: secretaria@dpriv.udl.cat