Exposició  / 19 de setembre - 12 d'octubre 2012
   Vestíbul de Rectorat / Universitat de Lleida

25 ANYS DE COL·LEGI, 25 ANYS DE PERIODISME (1986-2011)

Inauguració dimecres 19 de setembre a les 19.00h. Tot seguit es farà una taula rodona amb tots els presidents del CPC Lleida al llarg d’aquests 25 anys: Jesús Riverola, Ramon Mesull, Josep R. Correal, Pau Echauz i Josep Lluís Cadena.

El Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC) celebra el seu 25è aniversari amb una exposició que retrata un quart de segle d’aquest col·lectiu i de la professió periodística. En la mostra es pot veure l’evolució del CPC i de les seves demarcacions en una cronologia de fets i fotografies. El Col·legi de Periodistes de Catalunya va néixer el 6 de juny de 1986 a l’empara de la llei del Parlament 22/1985. El seu primer degà fou Carles Sentís. Al mateix temps, naixia la Demarcació de Lleida del CPC, que va presidir el periodista Josep Ramon Correal.

Gran part de l’exposició se centra en els fets més importants que durant 25 anys han marcat l’evolució del Periodisme. Des del naixement de TV3, a la televisió privada, passant per la tasca professional del Jocs de Barcelona, els tractaments informatius d’algunes notícies, l’inici de l’era digital,..., per acabar amb el tancament del diari britànic “News of the World”.

L’exposició és un repàs dels 25 anys de vida del Col·legi de Periodistes i del Periodisme, immers actualment en una situació delicada que fa difícil pronosticar el seu futur.

Exposició 25 anys del col·legi de periodistes a la UdL

.