Exposició / Del 22 de maig al 21 de juny de 2013
   Sala d'Exposicions del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera

LA DIMENSIÓ RECONEGUDA / Marta Burgués
T'entrebanques, caus i t'aixeques.
Tornes a entrebancar-te i et tornes a aixecar.
Et rentes la ferida i continues.
I et continues entrebancant i aixecant-te,
i caient i aixecant-te per continuar.

L'artista lleidatana presenta fins al 21 de juny al campus de Cappont la videoinstal·lació La dimensió reconeguda. Es tracta d'un curtmetratge de 6,40 minuts de durada que s'acompanya amb una sèrie d'elements simbòlics i dos treballs més que la complementen:

Fragments de la sèrie «Autoretrats», integrada per peces de petit format amb tècnica mixta realitzades l'any 2000, i «Visions de la dona en la història», un treball elaborat conjuntament amb Montse Garcia, llicenciada en filosofia, que es va gestar al 2004.

Aquesta mostra ens convida a reflexionar sobre la superació dels obstacles que la dona d’avui es troba en el seu dia a dia, explica l'artista. "La compaginació de la vida laboral, familiar i social es converteix en tot un repte. El pes de la inèrcia cultural i social dels segles anteriors, tot i els canvis generacionals, sembla encara exerceixen una importat influència", afegeix.

Marta Burgués, és graduada en arts aplicades i oficis artístics a l’Escola d’Art i Disseny Ondara de Tàrrega. Ha realitzat exposicions col·lectives i individuals i ha format part en diverses ocasions de l’equip organitzador de les Trobades d’Art i Literatura de Ponent.

Exposició Marta Burgués a la Universitat de Lleida
.