Acte institucional de commemoració del 25N a Lleida, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones
- Lloc:
- Plaça La Paeria de Lleida
- Inici:
- |

Acte institucional de commemoració del 25N a Lleida, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones.
El 25 de novembre va ser declarat Dia internacional contra la violència de gènere durant el primer Encuentro Feminista de Latinoamérica y del Caribe celebrat a Bogotà (Colòmbia) l'any 1981. En aquesta trobada, les dones van denunciar la violència de gènere en l'àmbit domèstic i la violació i l'assetjament sexual en l'àmbit dels governs, incloent-hi la tortura i els abusos que patien moltes presoneres polítiques.
La Universitat de Lleida participa en l'acte institucional de commemoració del 25 de novembre a Lleida, i organitza el dimecres 23 l'XIè Memorial Hortènsia Alonso. Violències masclistes en un contextos bèl·lics, que es podrà seguir en directe a través d'Internet o recuperar a la carta.
Altrament en el marc del Cicle de Cinema i Drets Humans de la UdL es projectarà el documental: La violència invisible (Asociación Paginas Violeta, dirigit per María Gisèle Royo Barrera, 2021, 39 minuts), amb debat i xerrada posterior amb Aina Troncoso Reverter (psicòloga especialitzada en violències masclistes).