19 de juny de 2013

L'ETSEA reuneix tots els seus directors en motiu del 40è aniversari

. Homenatge coincidint amb la presentació del llibre que repassa la història del centre

40è aniversari de l'ETSEA UdL [+] AMPLIAR IMATGEEls homenatjats amb l'actual responsable de l'ETSEA, Narciso Pastor / FOTO: UdL
L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL) ha reunit aquest dimecres totes aquelles persones que hi han estat al capdavant en algun moment al llarg dels seus 40 anys d'història. Tret dels finats José Baquero de la Cruz i Jaume Ros, a l'acte d'homenatge han assistit tota la resta d'exdirectors de l'ETSEA: Javier Barragán, Juan Antonio Martín-Sánchez, Jaume Porta, Ramon Albajes, Francisco Juárez, Ignacio Romagosa, Antonio Michelena, Jaume Lloveras i Rosa Teira. Tots ells han rebut la insígnia de plata de l'Escola i un diploma.

La trobada ha tingut lloc coincidint amb la presentació del llibre L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària de Lleida 1972-2012. Un valor al servei de la societat, coordinat per dos exdirectors de l'ETSEA, els professors Jaume Porta i Juan Antonio Martín-Sánchez, conjuntament amb l'actual vicerectora de Relacions Internacionals de la UdL, Àstrid Ballesta. La publicació repassa des de la implantació dels ensenyaments agraris a Lleida fins al model de campus, l'oferta educativa o els resultats en transferència tecnològica.

Les xifres parles per sí mateixes. Des de la seua fundació, a l'ETSEA més de 5.400 persones hi han finalitzat els seus estudis i s'han llegit 354 tesis doctorals, que suposen el 40% de totes les de la UdL. Quant a recerca, l'ETSEA suma 2.795 articles indexats a l'ISI des de 1976, lidera la investigació en Tecnologia d'Aliments a nivell estatal i fa importants contribucions en altres àmbits com la producció animal, les ciències forestals, l'edafologia o la malherbologia.

El llibre també pretén reivindicar que es mantingui l'exclusivitat d'aquests estudis a Lleida. "Perdre la singularitat no només significaria perdre alumnes, sinó també investigadors de prestigi i això suposaria un empobriment a mitjà termini", explica el catedràtic d'edafologia i coordinador de l'obra, Jaume Porta.

www.etsea.udl.cat
VÍDEO: 40è aniversari de l'ETSEA