31 d'octubre de 2007

Un guionista argentí guanya el III Concurs literari d’humor negre

Concurs Literari d'Humor Negre - Humoralia i Universitat de Lleida
Leonel Mauro D’Agostino, un jove guionista argentí, és el guanyador de la tercera edició del Concurs literari d’humor negre que convoca la Universitat de Lleida i Humoràlia amb El mal de Schleitheim. Aquest relat explica la història d’un periodista espanyol, resident a Buenos Aires, que és enviat per la revista “Nuestro Médico Semanal” a un poble perdut de la pampa argentina a fer un reportatge sobre el mal de Schleitheim, som al 1950. Bern Schleitheim té una malaltia única que li ha fet patit les pitjors conseqüències per haver-se negat a rebre transfusions, més per una qüestió de principis que de religiositat. L’estada del periodista a casa del malalt, així com el contacte amb el seu minúscul entorn, li faran descobrir que darrera un simple cas clínic s’amaga un obscur personatge que l’espanta i al fascina al mateix temps.

Leonel Mauro D’Agostino, de 32 anys d’edat, és guionista de cinema i de programes i sèries de televisió. Entre els seus treballs més coneguts destaca el guió que va realitzar conjuntament amb Lucia Puenzo de la pel·lícula argentina A través de tus ojos, (2006), dirigida per Rodrigo Fürt i protagonitzada per Pepe Soriano i Adriana Aizemberg, guanyadora del Premi al Millor Llargmetratge a la 13a edició de la Mostra de Cinema Llatinoamericà de Lleida.

El jurat d’aquesta edició ha decidit atorgar els 3.000 euros del premi únic del III Concurs literari d’humor negre a El mal de Schleitheim per l’originalitat de la història, la subtilesa del seu humor, la qualitat en la construcció literària i l’estratègia narrativa en l’ús de la intriga. A més a més, s’han concedit tres accèssits a L’ascesi del carnisser, presentat sota el pseudònim de Ferran Amargós; Somriures d’ultratomba, de Joan Adell i Zócalo, d’Héctor Sánchez Minguillán, de Barcelona, Blanes i Castelló, respectivament.

El lliurament dels premis tindrà lloc el migdia de divendres 2 de novembre, Dia de Difunts, al cementiri vell.

MÉS INFORMACIÓ