6 de novembre de 2012

Jornada per incentivar que les dones estudiïn enginyeria i els homes filologia

. Per què no puc fer-ho? pretén que l'estudiantat triï carrera oblidant-se dels estereotips de gènere
audio
Jornada contra els estereotips a l'hora d'escollir carrera - Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGELa jornada de l'any passat / FOTO: UdL
baixcorva
"Les dones poden ser bones enginyeres i els homes bons filòlegs". Partint d'aquesta premissa, el Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones organitza el proper divendres 9 de novembre la jornada Per què no puc fer-ho?, que pretén trencar els estereotips de gènere quan els i les adolescents han de triar titulació universitària.

Un total de 342 alumnes, 163 noies i 179 nois, de cinc centres de la província de Lleida participen en la tercera edició de la jornada, i que enguany compta amb la col·laboració de la Facultat de Lletres, l'Escola Politècnica Superior (EPS) i l'Institut de Ciències de l'Educació - Centre de Formació Contínua de la UdL. Provenen de l'INS Guindàvols i Josep Lladonosa (Lleida), i dels INS Guissona, Lo Pla d'Urgell (Bellpuig) i L'Olivera (Granadella).

Segons dades del curs acadèmic 2011-12, a l'Escola Politècnica Superior, les dones representaven el 12,13% de l'alumnat mentre que els homes eren el 87,66%. Pel que fa a les titulacions de filologia que s'imparteixen a la Facultat de Lletres, el curs passat hi havia un 79,76% de dones i un 20,23% d'homes.

Durant la jornada, l'estudiantat se secundària que hi participa tindrà l'oportunitat de conèixer de primera mà dones enginyeres i homes filòlegs que ocupen llocs rellevants en el món acadèmic i professional de Lleida.  Les activitats. que tindran lloc paral·lelament a l'EPS i a la Facultat de Lletres, inclouen una presentació dels estudis i les seues sortides professionals, visites a les instal·lacions dels centres, a més de tallers com ara, el de les relacions entre Catalunya i la Xina i la producció i edició d'audiovisuals, per als nois; o el d'smartphones i robots, per a les noies.