Uns 2.500 alumnes nous comencen el curs a la UdL

Les jornades d'acollida donen el tret de sortida al calendari acadèmic

inici curs 23
Una de les primeres classes aquest matí a la Facultat de Lletres / Foto: Premsa UdL
Uns 9.000 alumnes -2.500 nous- comencen avui les classes als graus i dobles graus de la Universitat de Lleida (UdL). D'aquests, gairebé 260 ho fan a Igualada. A l'espera de la propera matrícula, posterior a la convocatòria extraordinària de la selectivitat, la UdL ja ha cobert totes les places de primer disponibles al 75,5% dels graus, 40 titulacions (38 dels centres propis i 2 dels adscrits). L'activitat ha arrencat amb les sessions d'acollida al nou estudiantat, que es desenvolupen simultàniament a tots els campus de Lleida i la capital de l'Anoia. A la Seu d'Urgell tindrà lloc aquest dimecres i s'allargarà fins el dia 14, amb un raid d'aventura per a l'alumnat d'INEFC Pirineus.

En aquestes sessions, els equips de direcció presenten els diferents graus i serveis com ara el campus virtual, les biblioteques, l'Institut de Llengües, el servei d'Esports, la iniciativa UdL Acompanya-programa Nèstor o la unitat de Relacions Internacionals, encarregada de la mobilitat. Les Facultats de Medicina i d'Infermeria i Fisioteràpia organitzen també visites guiades pel campus de Ciències de la Salut, a càrrec de membres del Consell de l'Estudiantat. L'Escola Politècnica Superior (EPS) ha previst una gimcana i una festa de cloenda al campus de Cappont. Mentre, a l'INEFC-Lleida han programat tallers simultanis de 30 minuts i pràctiques esportives per finalitzar la jornada.

La principal novetat d'aquest curs acadèmic són els programes acadèmics de recorregut successiu (PARS), que inclouen grau i màster, de l'EPS. Tant el PARS d'Enginyeria de l'Energia i Sostenibilitat/ Enginyeria en Electrònica Industrial i Automàtica/ Enginyeria Mecànica / Màster Universitari en Enginyeria Industrial com el PARS d'Enginyeria Informàtica / Màster Universitari en Enginyeria Informàtica compten amb 10 places.

Per primer cop, la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia de la UdL desplaça a Tremp un grup de quart curs. Els 7 alumnes faran les pràctiques clíniques a l'Hospital Comarcal Pallars, el de la Seu d'Urgell i el Transfronterer de la Cerdanya; així com en CAP i residències de les tres comarques. També han de cobrir 12 crèdits amb 2 assignatures optatives, una per quadrimestre, i realitzar el Treball Final de Grau.

L'activitat dels màsters comença entre avui i el 9 d'octubre. La inauguració oficial del curs acadèmic 2023-2024 tindrà lloc el proper dia 20 de setembre, amb una lliçó magistral a càrrec del catedràtic de Bioquímica i Biologia Molecular de la Universitat de València, Juli Peretó. L'acte es podrà seguir en directe per Internet, a través de la pàgina d'streamings de la UdL i del canal de YouTube institucional.
MÉS INFORMACIÓ: