Art digital d'avantguarda en un cicle virtual a l'EPS

Marc Marzenit clourà una sèrie de xerrades en línia que arrenca aquest dimarts

constelacions
Instal·lació interactiva per a famílies de Rikic / Foto: https://monicarikic.com/work/

El productor musical lleidatà Marc Marzenit serà l'encarregat de cloure un cicle de conferències virtuals a l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) sobre art digital d'avantguarda. L'activitat que arrenca aquest dimarts, batejada com Career Planning, consisteix en quatre videoconferències des del campus Virtual de la UdL amb professionals d'èxit que també es volen obrir a l'alumnat de batxillerat i dels cicles formatius de grau superior artístics.

La iniciativa neix en el marc de l'assignatura d'Art i Disseny Digital del Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives, coordinada pel professor i artista Albert Barqué-Duran. També hi prendran part l'artista i codificadora creativa Mónica Rikic, el dibuixant Chamo San i l'estudi de disseny Domestic Data Streamers. Tots ells parlaran de la seua trajectòria i la forma en què treballen.

Els encarregats d'obrir foc seran els membres del col·lectiu de dissenyadors i investigadors de Barcelona Domestic Data Streamers. Serà aquest dimarts, 19 de maig, a les 18.00h. "El seu èxit es troba en la capacitat de barrejar tarannàs, combinar disciplines i ser molt originals", destaca Barqué-Duran.

L'endemà, dimecres 20, a partir de les 17.00h, serà el torn de Chamo San. El seu treball personal se centra en el camp artístic del dibuix i la il·lustració, tot i que també experimenta amb altres tècniques com la fotografia o la instal·lació. Forma part del col·lectiu Penique productions que realitza instal·lacions temporals amb inflables de color que ocupen per complet espais, dotant-los d'una nova identitat.

Dijous 21 de maig a les 15.00h prendrà el relleu l'artista Mónica Rikic, que centra la seua pràctica en codi, electrònica i objectes no digitals per a crear projectes interactius sovint emmarcats com a jocs experimentals. Està interessada en l'impacte social de la tecnologia, la convivència home-màquina i la reapropiació de sistemes i dispositius tecnològics, per a manipular-los i repensar-los a través de l'art.

El compositor i productor Marc Marzenit tancarà el cicle divendres 22 de maig a les 15.00h. "En les seues produccions i directes campa un techno anabòlic, explosiu en progressió i èpic però alhora íntim. El seu major mèrit és haver sabut dotar-lo d'un sentit i sensibilitat poc habitual i fins i tot paradoxal", destaca el professor Albert Barqué-Duran.