Lliurament dels premis de la UdL a treballs amb perspectiva de gènere

El Centre Dolors Piera enllesteix un nou guardó per a tesis doctorals

premis Piera perspectiva gènere
D'esquerra a dreta: Camps, Gallardo, Oller, Vicente, Riverola i Romero / Foto: UdL
La coordinadora de Compromís Social, Igualtat i Cooperació de la Universitat de Lleida (UdL), Núria Camps Mirabet, i la directora del Centre d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones Dolors Piera de la UdL, Ana M. Romero Burillo, han lliurat avui els guardons als millors treballs amb perspectiva de gènere. La graduada en Educació Social per la UdL Anna Maria Gallardo Ramos ha recollit el 4t Premi Aurèlia Pijoan Querol al millor treball final de grau (TFG) i la graduada en Dret Esther María Vicente Serrano, el 3r Premi Maria Lois López al millor treball fi de màster (TFM), dotats amb 1.000€ cadascun.

El Centre Dolors Piera està enllestint una nova convocatòria per a tesis doctorals amb perspectiva de gènere, que s'afegirà als guardons actuals per a TFGs i TFMs, "donant compliment al 2on Pla d'Igualtat de la UdL", ha anunciat Ana M. Romero. La previsió és que sigui una realitat el curs vinent. "Ara ho estem treballant amb l'Escola de Doctorat de la UdL i l'Institut Català de les Dones", ha afegit.

"Aquests estudis són imprescindibles perquè encara vivim en un règim heteropatriarcal i canviar aquestes estructures amb segles d'història és molt difícil", ha destacat Núria Camps. La coordinadora de Compromís Social, Igualtat i Cooperació de la UdL ha criticat els "biaixos androcèntrics en la manera de fer ciència", tot insistint en la necessitat que tota la recerca incorpori la perspectiva de gènere.

En el mateix acte, també s'han entregat alguns dels accèssits de les dos convocatòries. Laura Oller Figueres, de la Facultat de Lletres, ha recollit un dels del 4t Premi Aurèlia Pijoan Querol al millor TFG i Montse Riverola Pereira, de la Facultat de Dret, Economia i Turisme, un dels atorgats en el marc del 3r Premi Maria Lois López al millor TFM.