Les violències masclistes en el context de crisi global, eix del Memorial Hortènsia Alonso

La periodista Rosa Maria Calaf moderarà el debat a la UdL, el proper dia 24 de novembre

memorial hort alonso
Ubiergo, Castro, Romero, Pardo i Ciutat a la presentació / Foto: Comunicació Paeria
Quins són els reptes de la lluita contra les violències masclistes en l'actual context d'emergència sanitària i crisi econòmica? Aquest és l'eix del 10è Memorial Hortènsia Alonso Veiga, que tindrà lloc el proper 24 de novembre al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera de la Universitat de Lleida (UdL), a Cappont. La periodista Rosa Maria Calaf Solé presentarà i moderarà les intervencions de la taula de debat, amb representants de Creu Roja Catalunya, la Fundació Surt i Dones amb Empenta. Les ponents abordaran la gestió de les dificultats afegides, l'adequació dels recursos a situacions sobrevingudes i les bones pràctiques transferibles i els aprenentatges.

Aquesta iniciativa del Centre d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones Dolors Piera de la UdL, la regidoria d'Educació, Cooperació, Drets civils i Feminismes de l'Ajuntament de Lleida i Creu Roja Lleida s'emmarca en els actes de commemoració del 25 de novembre, Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència contra les Dones. En aquest sentit, la directora del Centre Dolors Piera de la UdL, Ana Maria Romero Burillo, ha reiterat que cal seguir treballant per eradicar aquesta xacra.

La jornada gratuïta es retransmetrà en directe per Internet a través del canal d'streaming de la UdL. La inscripció per a l'alumnat de la Universitat de Lleida que vulgui obtenir crèdits com a matèria transversal s'ha de fer a través del formulari en línia del Centre Dolors Piera i el públic, pel de Creu Roja.

El Memorial Hortènsia Alonso Veiga compta amb la col·laboració de Marea Lila i Grup de Dones Lleida, i el suport de l'Institut Català de les dones i el Ministeri d'Igualtat. A banda de la representant de la UdL, a la presentació de la 10a edició han participat la regidora Sandra Castro Bayona; el director de l'Àrea d'Ocupació i Formació de Creu Roja Lleida, Pedro Ubiergo Ubiergo; Carmina Pardo Mestre, en nom de Marea Lila; i la representant del grup Feminista de Ponent – Grup Dones Lleida, Mercè Ciutat Valero.

Text: Comunicació Paeria / Premsa UdL

MÉS INFORMACIÓ: