Lliuren els premis als millors 'investigadors' de Secundària

PremisRecercaSecundariaUdL2015
El lliurament s'ha fet al Saló Víctor Siurana Foto: UdL

Catorze estudiants de Secundària, nou de les quals són noies, han rebut aquest divendres els Premis a treballs de recerca de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior de la Universitat de Lleida (UdL), que han arribat a la seua dotzena edició. Convocats pel Vicerectorat d'Estudiantat amb el suport del Consell Social, els guardons s'han lliurat al Saló Victor Siurana del Rectorat. L'estudiantat que es matriculi a la UdL gaudirà d'un ajut equivalent a l'import de la matrícula de primer curs.

L'alumnat guanyador pertany a 10 instituts i col·legis de les comarques de Ponent i Barcelona: Màrius Torres (3), Episcopal (2), Mirasan (2), Ronda (1), Maristes (1), Samuel Gili i Gaya (1), Guindàvols (1), Canigó (1), Els Planells (1) i l'Institut Alexandre de Riquer, de Calaf (1). En total, el jurat ha avaluat 144 treballs (17 més que al 2014), procedents d'estudiants de 48 centres catalans: 15 de la capital del Segrià, 19 de la resta de la demarcació, 2 de les comarques gironines, 6 de les tarragonines i 6 més de les de Barcelona.

Entre els títols dels treballs premiats trobem temàtiques com ara La recerca biomèdica en el càncer, El règim obert penitenciari a Lleida, Teledetecció del blat de moro, Anarquismo en Lleida, hoy o AparcaLleida, que se centra en un  sistema que empra sensors per detectar places lliures d'aparcament.

A més de la matrícula gratuïta pel primer curs a la Universitat de Lleida, l'alumnat guanyador, els tutors dels treballs i els centres on pertanyen rebran un premi de 200 euros. L'acte de lliurament l'han encapçalat el president del Consell Social de la UdL, Ramon Roca, la vicerectora d'Estudiantat, Neus Vila, i el delegat d'Ensenyament, Miquel Cullerés.