La Facultat d'Educació Psicologia i Treball Social presenta el seu fons d'art

Un total de 133 obres de 40 artistes, en un catàleg que es pot consultar en línia

fonsartjove
Tres dels retrats de Jordi Jové. FOTO: UdL
Des que el 6 de febrer de 2009, la llavors Facultat de Ciències de l'Educació estrenava el seu fons d'art amb Poema concret, de Guillem Viladot, i Composició en fusta número 205 (Paisatge), de Teresa Vall-Palou, ja amb la seu al nou edifici obra d'Alvaro Siza, les peces d'artistes lleidatans o vinculats a Ponent, han anat omplint les parets del centre. Avui, dotze anys després, la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) ha presentat aquest fons, batejat amb el nom de qui fou professor de la FEPTS i també artista, Jesús Mauri.

Es tracta d'un catàleg en línia amb les 133 obres de 40 creadores i creadors que fins ara conformen el fons, ja que com ha explicat la degana, Maria-Pau Cornadó, encara no està tancat. De fet, Cornadó va ser la impulsora d'aquesta iniciativa "que va més enllà de la funció decorativa, perquè suposa l'enriquiment de la vida cultural universitària", ha afirmat. Els inicis se situen al 2008 amb la creació d'una comissió de professorat expert del centre que, a través de donacions, cessions o adquisicions, apostava per integrar propostes d'art contemporani -pintura, escultura, fotografia, nous mitjans, etc- majoritàriament d'artistes joves que se situessin en un projecte d'investigació creativa.

Progressivament, la Facultat va anar incorporant obres, fins els dos Collages tridimensionals sobre cartró d'una sèrie de sis de Jesús Mauri, el desembre de 2019. Fins ara la FEPTS compta amb peces de: David Abellà, Jordi Alfonso, Albert Bayona, Marta Benavides, David Besora, Gerard Calderón, Luis Camnitzer, Maria Cemeli, Sílvia Colomina, Enric Escribà, Ferran García Laviña, Manel García Sarramona, Montserrat Gomis, Xavier Goñi, Montse Gort, Mercè Humedas, Gregorio Iglesias, Anna Isan, Jordi Jové, Juanjo Jové, Marta Lopez Acevedo Díaz, Joanpere Massana, Jesús Mauri, Llorenç Melgosa, Albert Minoves, Josep Minguell Candelles, Liliana Miret, Carme Molet, Jesús Moncada, Teresa Nogués, Jordi V. Pou, Josep Ripoll, Anselm Ros, Judith Sol Dyess, Benjamí Tous, Teresa Vall Palou, Enriqueta Vendrell, Antoni P. Vidal, Guillem Viladot i Maite Villafranca.

La presentació del catàleg ha anat a càrrec de la degana, les professores membres de l'actual comissió d'expertesa, Carme Molet i Dànae Quiroz -també coordinadora del catàleg- i l'artista Jordi Jové, que ha encetat el I Seminari d'Arts Visuals que la Facultat dedica a aquest fons. Jové, és l'artista amb l'obra més singular del fons d'art de la FEPTS. L'autor lleidatà va retratar a finals del 2009 vuit alumnes de segon curs de les llavors especialitats de la Facultat. Durant una setmana, van fer de models al pintor que els va dibuixar a carbó en la postura que ells mateixos havien triat. Aquests retrats i un paisatge del canyar situat rere la facultat (Vuit rostres i un paisatge), es poden veure a la tercera planta de l'edifici.

MÉS INFORMACIÓ:
Fons d'Art de la FEPTS