/ca/serveis/oficina/Novetats/2007/jornades_arxius/ca/index/

Planificació, estratègia i qualitat

arxius

18, 19 i 20 D'ABRIL DE 2007

Exposició: Universitat i ciutat: els documents dels arxius

DEL 18 D'ABRIL AL 10 DE MAIG DE 2007

Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera
Campus de Cappont, C/ Jaume II, 67
Universitat de Lleida

Fins al proper 10 de maig es pot visitar al Centre de Cultures i Copoperació Transfronterera de la UdL, al campus de Cappont, l'exposició "Universitat i ciutat: els documents dels arxius", una mostra que té com a objectiu donar a conèixer diversos documents de la història de la Universitat de Lleida, des de l'Edat Mitjana fins a l'actualitat.

L'exposició que ha comptat amb el patrocini de la UdL, l'Ajuntament i la Diputació de Lleida i la col·laboració dels diferents arxius de la ciutat i el Ministeri d'Educació i Ciència, presenta documents originals, en suport digital i reproduccions que recórren la història de la Universitat des dels seus orígens fins a l'actualitat. Així, hi podem trobar els primers estatuts de l'antic Estudi General de Lleida, que daten de l'any 1300.

Un altre dels atractius de la mostra és el disseny de l'exposició. Els arquitectes, Maria Llinàs i Jaume Busquets, han recreat l'atmosfera de recolliment dels antics scriptoriums i biblioteques, així com la imatge d'apilament que normalment associem als arxius. S'ha atenuat l'entrada de llum a la sala i els documents es presenten sobre petits mobles expositors de cartró que segueixen una complexa geometria, a la manera de les joies o escultures dels museus, i que s'il·luminen amb un petit raig de llum.

La mostra es completa amb una composició fotogràfica inspirada en el món dels arxius: repetició, ritme, còpia, infinitud, obra de Xavier Goñi i Llorenç Melgosa. Tots els materials utilitzats per muntar l'exposició podran reciclar-se un cop acabada.

Dimecres 18 d'abril

18.30h Lliurament de documentació

19.00h Conferència Universitat i ciutat: els documents medievals dels arxius, a càrrec de Joan Busqueta Riu, doctor en Història Medieval i professor de la UdL.

19.30h Inauguració de l'exposició Universitat i ciutat: els documents dels arxius.

Dijous 19 d'abril

09.30h Inauguració de les Jornades a càrrec de:

Joan Viñas Salas, rector de la Universitat de Lleida
José Ramón Cruz Mundet, subdirector general d’Arxius de l’Estat
Ramon Alberch Fugueras, subdirector general d’Arxius de la Generalitat de Catalunya
Ramón Herrera Campos, president de la Comissió Sectorial de Secretaris Generals de la CRUE
Ana M. Romero Burillo, secretària general de la Universitat de Lleida

09.55h Presentació de la ponència

10.00h Ponència inaugural Els professionals de la informació davant les expectatives dels usuaris a càrrec de Virginie Boillet, responsable d’investigacions de Serda Group

11.15h Torn de paraules

11.30h Pausa

12.00h Presentació dels grups de treball