Exposició

Del 9 al 27 de Novembre de 2009
Sala d'Exposicions del Centre de Cultures
i Cooperació Transfronterera | Campus de Cappont

L'exposició fotogràfica La Seu del món és un projecte al voltant de la immigració a la capital de l'Alt Urgell realitzat pels alumnes del curs Reporterisme internacional. Visions d'una fotoperiodista freelance", impartit per Sandra Balcells en el marc de la Universitat d'Estiu de la UdL 2008. Tenien la missió de captar una primera impressió sobre la relació que s’estableix entre els nouvinguts, el comerç i la ciutat carregada de significat i pertinença, d'aplegar en un clic de la seva càmera la descoberta i el matís. Havien de triar un episodi i narrar una història.

"A La Seu del Món, el comerç, la ciutat i els somnis nouvinguts de la immigració conformen una realitat carregada de detalls, morfologies, perspectives i singularitats. Aquesta exposició en vol ser testimoni i homenatge", explica Ramon Rubinat.

L'acte d'inauguració tindrà lloc el dilluns 9 de novembre a les 19.00 hores a la Sala d'Exposicions del Centre de Cultures (Cappont)
"Requincalles de la Xina, prestatgeries assortides d’ultramarins, somriures amfitrions darrere la barra d'un bar, la instantània d’un moment puntejat a la pell, un comiat sense traducció, les portes obertes d’una simpatia desdentada de prejudicis... els nous veïns de la Seu, que modelen els carrers, bars i comerços de la ciutat com ho faria un escultor viatger", destaca Rubinat. El resultat són les imatges de Josep Maria Abadia, Manel Joan, Nacho Igualada, Santi Iglesias, Marta Bisbal, David Manzanera, Josep Maria Astudillo, Maria Antonia Oliva, Carles Colomer, Lluïsa Roca i Consol Roy.

print enrera pujar

Darrera modificació: