Exposició
  PROJECTE YACHAY

De l'1 al 20 Febrer 2010 | Vestíbul Facultat de Medicina
De l'1 al 20 Març 2010 | Passadís Planta baixa (Rectorat)

L'any 2002, arran de l'experiència de les brigades del CCI a l'Equador, comença a gestar-se el Projecte Yachay, fruit del treball conjunt entre el poble de Sarayaku, la Universitat de Cuenca, la Direcció Nacional d'Educació Intercultural Bilingüe, la Direcció Provincial d'Educació Intercultural Bilingüe i l'ONGD Empremtes Grup Cívic Cultural d'Alcarràs

El poble de Sarayaku, localitzat en la província de Pastaza en l'Amazònia equatoriana, tenia com a objectiu millorar la qualitat educativa de la seua comunitat i en aquest sentit va proposar dur a terme un projecte de cooperació que va cristal·litzar en la creació d'una llicenciatura en Educació Intercultural Bilingüe (EIB), en l'especialitat de pobles amazònics, impartida en castellà i quítxua.

Aquesta llicenciatura ha complementat les matèries educatives del món occidental amb coneixements i pràctiques ancestrals propis del poble de Sarayaku. El projecte també ha representat per a totes les parts un coneixement i una aproximació mutus, i ha fet de la cooperació el vector d'unió d'aquest procés.

Les dificultats ambientals, socioculturals, geogràfiques i l'accés a la ciutat són condicions que dificulten a la població indígena accedir a una educació superior. El projecte Yachay realitzat dins de l'Amazònia ha permès que la població de l'interior pogués continuar una formació acadèmica sense sortir a la ciutat i patir un procés d'aculturació.

DOSSIER DE PREMSA DEL PROJECTE YACHAY

NOTÍCIES | 5 de juny de 2009 | Primers llicenciats del projecte Yachay a l'Equador | La UdL ha aportat 60.000 euros a la formació de professors d'educació bilingüe per a les comunitats amazòniquese

Centre Cooperació Internacional
  • Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera