20 de maig de 2008

La UdL sol·licitarà un ajut del Pla Nacional per a l'Institut de Recerca Biomèdica

. Adjudiquen els projectes executius del CeDiCo i del Magical del PCiTAL

Centre de Disseny del Coneixement. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGECentre de Disseny del Coneixement
La Universitat de Lleida sol·licitarà un ajut del Subprograma Nacional d'Actuacions Científiques i Tecnològiques en Parcs Científics i Tecnològics del Pla Nacional I+D+I (2008-2009) per poder acabar les obres del primer edifici de l'Institut de Recerca Biomèdica, segons ha anunciat avui el president del consorci del PCiTAL, el rector de la UdL, Joan Viñas, després de la reunió del consell d'administració que ha tingut lloc aquest matí a la Universitat de Lleida. Aquest edifici de 4.000 m², situat al campus de Ciències de la Salut, es completarà en una fase posterior amb un segon edifici de la mateixa superfície.

Pel que fa a obres, el consell d'administració del consorci del Parc, integrat per la Universitat i l'Ajuntament de Lleida, ha resolt adjudicar als arquitectes Carme Casals, Ramon Maria Puig i Carles Sáez, juntament amb Imogep SAU, la redacció del projecte executiu i la direcció de les obres del Centre de Disseny de Coneixement (CeDiCo). El concurs, al qual s'hi van presentar 6 ofertes, s'ha adjudicat per 307.442,88 euros. Els adjudicataris tenen, a partir de la signatura del contracte, 4 mesos per enllestir el projecte, a l'entrega del qual es licitarà l'obra civil.

Quant al Centre Experimental per a la Producció Audiovisual Multimèdia, Digitalització i Arxiu de Contiguts (Magical), on hi optaven 3 projectes, serà el Centre Experimental de Producció Audiovisual Multimèdia de Lleida-Unió Temporal d'Empreses (integrat per Pich Aguiletra Arquitectes SL, Puigdemasa Arquitectes SL i Pamias Servicios de Ingeniería SA) qui s'encarregarà de la redacció del projecte i la direcció d'obres, per un import de 530.625,76 euros. En aquest cas disposen de 5,5 mesos per a redactar el projecte del Magical, que es podria començar a construir el primer trimestre de l'any vinent.

A més a més, el consell d'administració del Parc ha donat llum verda a la realització de les obres d'acondicionament interior de la H científica. El concurs per a la contractació d'obres i serveis de l'interior de l'edifici Ciència H3 del Parc, fase 1, al qual van optar 7 empreses, s'ha adjudicat a Benito Arnó e Hijos SA i EIPSA per 2.227.200 euros. Es preveu que les obres estiguin acabades a final d'any. Segons ha explicat Joan Viñas, en aquestes instal·lacions ja han començat a treballar-hi alguns investigadors de la UdL que disposen d'equips punters en el seu camp, com ara el cromatògraf líquid capaç de detectar residus de pesticides i antibiòtics en aliments i aigües, micotoxines en pinsos i aliments i hormones en mostres animals i vegetals.

D'altra banda, el consell d'admnistració ha aprovat també la memòria científica del Parc corresponent al 2007. El PCiTAL té actualment en marxa 11 projectes R+D+i executats per la Universitat de Lleida (2), Innopan (3), Incafust (4) i Indra en col·laboració amb la UdL (2). Aquests projectes fan referència, entre altres, a la creació d'un arxiu digital audiovisual destinat a professionals, empreses i institucions, d'un servei digital de prevenció d'incendis forestals, d'un observatori de la cadena blat-farina-pa, a la recuperació de sabors tradicionals del pa, estudis sobre les propietats de la fusta de pi roig o sobre nous sistemes d'assecat i tractament de la fusta, així com propostes per a una major eficiència en la gestió de l'aigua de reg.

Altres actuacions científiques per destacar durant el 2007 són la implantació d'empreses de base tecnològica al Viver d'Empreses del Parc gestades a la Universitat de Lleida. Es tracta de les Spin-off: Summaprevisió SL, Trigen Solar SL i USE-IT SL, dedicades a l'agricultura de precisió, l'energia solar, i la usabilitat d'equipaments informàtics, respectivament. També cal esmentar els centres de difusió tecnològica ubicats al PCiTAL impulsats per empreses i amb l'objectiu de desenvolupar projectes R+D+I. Es tracta de la Fundació Institut tecnològic de Lleida, El Centre de Difusió Tecnològica del Sector Flequer Innopan i del futur Centre de Difusió Tecnològica del Sector de la Maquinària Agrócila (Maqcentre), en els quals hi participa la Universitat de Lleida.

MÉS INFORMACIÓ

www.parcteclleida.es