28 gener de 2008

Ramon Roca pren el relleu de JM Pujol al capdavant del Consell Social de la UdL
Ramon Roca pren el relleu de Josep Maria Pujol al capdavant del
Consell Social de la UdL
Ramon Roca, president executiu de la multinacional Ros Roca Group, va convertir-se oficialment divendres passat en el nou president del Consell Social de la UdL, en un acte que va ser presidit pel conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet. Aquest empresari de 45 anys, natural de Tàrrega, relleva al també home d'empresa, Josep Maria Pujol, impulsor dels plans estratègics de la Universitat i gran defensor de la titulació de Veterinària per a la UdL, que ha ocupat el càrrec durant gairebé nou anys.

En un Saló Víctor Siurana ple de gom a gom, Pujol va acomiadar-se emotivament dels diferents membres del Consell Social agraint-los, no només a ells, sinó també als universitaris i a la societat en general, el suport rebut en la seua tasca de defensar la UdL i de vincular-la cada cop més al teixit econòmic i social del territori que li és propi.

Roca va insistir en la importància d'internacionalitzar la universitat, així com d'estretir els lligams amb el món de l'empresa i la societat civil
Per la seua part, Ramon Roca, que va dir de Pujol ser l'artífex que el Consell Social de la UdL sigui un referent a Catalunya, va desgranar els reptes que es fixa per al seu mandat. A més de continuar treballant en la línia de convertir la UdL en un referent agroalimentari a nivell català, Roca va expressar el seu desig que l'excel·lència de la UdL en aquest àmbit assolís abast europeu. En aquest sentit, el nou president del Consell Social va insistir en la importància d'internacionalitzar la universitat, així com d'estretir els lligams amb el món de l'empresa i la societat civil. Finalment, Roca va apuntar que la UdL hauria d'arribar a la xifra de 10.000 alumnes, sense per això perdre en qualitat.

D'altra banda, tant el rector, Joan Viñas, com el conseller Huguet, van destacar la fermesa de JM Pujol i van posar-se a disposició de Ramon Roca per continuar treballant en pro de la UdL i del sistema universitari català.

Nou equipament a Medicina

Ramon Roca pren el relleu de JM Pujol al capdavant del Consell Social de la UdL
Inauguració del nou mòdel annex a la Unitat Docent de la
Facultat De Medicina de la UdL
La visita del conseller Huguet divendres va aprofitar-se també per inaugurar un nou equipament de la Facultat de Medicina de la UdL. Es tracta del nou mòdul annex a la Unitat docent d'aquest centre, situat al campus sanitari de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova. L'edifici, de 3.500 metres quadrats i que ha suposat una inversió de 4,6 milions d'euros, acull aules i seminaris i, en un futur, un estabulari.

Durant l'acte d'inauguració del mòdul, el conseller va mostrar-se partidari que la UdL imparteixi els estudis en Biomedicina, una titulació que si s'oferta serà única a l'Estat espanyol. Huguet va dir estar d'acord amb la proposta de la UdL, tot i que, per altra banda, va descartar ampliar les places en els estudis de Medicina de Lleida.

Per la seua part, el degà de la Facultat, Joan Ribera, que va ser molt crític amb la conselleria, va expressar la seua satisfacció si finalment poden cursar-se a Lleida, els estudis en Biomedicina, els titulats dels quals va aclarir "treballen al costat dels metges aplicant i desenvolupant noves teràpies en biologia cel·lular, molecular i medicina regenerativa".

MÉS INFORMACIÓ