Novetats, Activitats i Convocatòries

Any 2017 / Universitat de Lleida

6è Cicle d'activitats ambientals de la Comissió de Medi Ambient

Del 6 de novembre de 2017 al 4 de maig de 2018 / Arriba una nova edició de les activitats, xerrades i tallers organitzades per la Comissió de Medi Ambient.

Exposició: Els Murs d’Europa

Facultat de Lletres

Del 28 de novembre de 2017 al 20 de gener de 2018 / Selecció de fotografies on mostren l’èxode de persones més important des de la II Mundial, des de la primera entrada de les persones refugiades i migrades per l’estació de tren de Budapest – Kelleti, al setembre de 2015, fins el tancament de la frontera Macedònia i els atacs amb gasos lacrimògens i bales de goma de la seva policia el 13/04/2016. En el marc del Cicle de cinema i Drets Humans.

Exposició: L’autentificació d’un Goya

De l'1 al 30 de novembre de 2017 / L’exposició pretén mostrar l’exhaustiu estudi analític que ha permet al Grup de Recerca ACEM atribuir a Francisco de Goya un magnífic retrat de Carles IV.

Exposició: Nòmades: migracions forçades

Facultat de Lletres

Del 9 al 26 de novembre de 2017 / La Mostra d’Humor Gràfic NÒMADES: migracions forçades recull la selecció de 50 obres entre les 337 obres rebudes des de 45 països d’arreu del món. En el marc del Cicle de cinema i Drets Humans.

XIV Cicle de Cinema i Drets Humans

Facultat de Lletres

Del 14 al 30 de novembre de 2017 / Arriba una nova edició del Cicle de cinema i Drets Humans, centrada enguany en el Dret a l'asil; La lluita contra la pena de mort i a favor de la justícia, la vida i la llibertat; la Igualtat de gènere; el Dret de manifestació, dret a la protesta i dret a l’educació; el Dret a migrar, dret d’asil, protecció de menors i infància; i la Convivència i tolerància.

Exposició bibliogràfica: Paisatgistes catalans del segle XIX

Biblioteca de Lletres

Del 9 d'octubre de 2017 al 15 de gener de 2018 / Amb motiu del 156 aniversari del naixement de Santiago Rusiñol i Prats i del 150 aniversari del naixement del seu amic Ramon Casas i Carbó, la Biblioteca de Lletres ha preparat una interessant exposició bibliogràfica que realitza un petit recorregut per la pintura paisatgística catalana del segle XIX.

XXIV Temporada Musical de la UdL

Fins al 3 de maig de 2017

Exposició: Dones: del silenci a la paraula (el Feminisme Impertinent)

Del 8 de març al 8 de juny de 2017 / L’exposició bibliogràfica convida el visitant a realitzar un petit viatge a través de la història del Feminisme amb majúscules. Des dels seus inicis fins a l’assoliment de la democràcia, el visitant podrà realitzar un viatge històric de reivindicació i lluita per la igualtat entre les persones.

Concurs de Cartells de la Universitat d'Estiu

Fins al 19 de febrer de 2018 El Vicerectorat d'Activitats Culturals i Projecció Universitària de la Universitat de Lleida convoca el vint-i-unè concurs de cartells per anunciar l'edició de l'any 2018 de la Universitat d'Estiu de la Universitat de Lleida.

Exposició: Escoles Rurals

Del 26 d'octubre al 31 de gener de 2018 / Escola rural o escola urbana? Quina és la diferència?  Quin és el projecte educatiu de les escoles rurals?  La Biblioteca de Cappont et convida a descobrir-ho a través d’aquesta exposició, alhora que et vol donar a conèixer el seu fons bibliogràfic.

Exposició: Pintar Màrius Torres

Fins al 30 de novembre de 2017 / Exposició Pintar Màrius Torres, de quadres de Narcís Comadira a partir de texts del poeta lleidatà, que es podrà visitar fins el 30 de novembre.

Sessions informatives Erasmus

Del 13 al 28 de novembre de 2017 / Les facultats i escoles de la UdL i l'Oficina de Relacions Internacionals organitzen cada curs sessions informatives en les quals es dóna informació sobre les diverses possibilitats de mobilitat acadèmica que l'estudiantat de la UdL té a l'abast.

Jornades Maria Rúbies d’innovació i recerca educatives

El V(B)ell ofici de mestres. 175 anys amb les escoles

17 i 18 de novembre de 2017 / Des de diferents perspectives ens preguntarem quines metodologies són les que poden ajudar-nos a desenvolupar el potencial dels nostres estudiants i coneixerem diferents experiències i propostes des d’àmbits i entorns diversos.

Convocatòria extraordinària de Beques de Col·laboració en Serveis i Unitats

Fins al 16 de novembre de 2017 / Oberta la convocatòria extraordinària de les Beques de Col·laboració en Serveis i Unitats de la UdL.

Ajuts a l'estudi per a situacions socioeconòmiques greus

Fins al 30 d'abril de 2018 / Oberta la Convocatòria d'ajuts a l'estudi per a situacions socioeconòmiques greus destinat a compensar aquelles situacions que dificultin l'evolució acadèmica dels estudis universitaris oficials de l'estudiantat matriculat a la UdL.

Premi Càtedra AgroBank a la millor Tesi Doctoral

Fins a l'1 de desembre de 2017 / Podran optar al premi tots aquells doctors, de qualsevol nacionalitat, que hagin defensat la seva tesi doctoral en qualsevol de les universitats espanyoles entre l'1 de novembre de 2016 i el 31 d'octubre de 2017, havent obtingut en la seva defensa la màxima qualificació. El termini de presentació de sol·licituds s'inicia l'1 de setembre de 2017 i finalitza l'1 de desembre de 2017.

Exposició: ARTS. 20 portades. 25 anys. 40 números

Del 31 de maig al 30 de juny de 2017 / L'exposició presenta les 20 fotografies originals en diàleg amb una segona, tal com avui els mateixos autors la concebrien.

Exposició: Fotografia en relleu: la fotografia estereoscòpica a les comarques de Lleida

Centre de Cultures (Cappont)

Del 15 de maig al 9 de juny de 2017 / L'exposició mostra l'obra d'una vintena de fotògrafs (majoritàriament originaris de les comarques de Lleida) realitzada amb aquesta tècnica durant el primer terç dels segle XX. Més d'un centenar d'imatges formen la mostra que, en la majoria dels casos, és la primera vegada que s’exposen en públic en la seva versió original, el format estereoscòpic.