Abans de l'estada

 Descarregar pdf

Acceptar la plaça

Un cop has estat seleccionat per participar en el programa de mobilitat de la UdL, rebràs un correu electrònic informant-te que has d'acceptar la plaça assignada mitjançant l'aplicatiu online. El termini per acceptar-la és una setmana des de la recepció del correu electrònic.

Sol·licitar l'admissió a destinació

  • Un cop acceptada la plaça,rebràs un correu amb les informacions de la universitat per la qual has estat seleccionat: formularis de sol·licitud, informacions útlis per l'estada i persona de contacte a la universitat de destí.
  • La teva participació en la mobilitat depèn sempre de l'admissió a destinació i perquè ells t'admetin els hem de fer arribar la sol·licitud i els documents que ens demanen que s'adjuntin, a temps. El termini per presentar la sol·licitud i la documentació va en funció del calendari que ells estableixin i és responsabilitat teva que no se't passi aquest termini.
  • Quan els documents s'han d'enviar per correu postal, normalment s'han d'enviar via Relacions Internacionals, heu de preveure que hi hagi marge perquè arribin a temps a destinació. Teniu en compte a l'hora d'omplir els documents que s'ha de fer en la llengua de la universitat de destinació, MAI en català. La universitat de destinació us informarà si volen els documents originals, escanejats, per correu, enviats des de RI o si els podeu enviar vosaltres.

Fer els tràmits de convalidació

Mitjançant el Learning Agreement la Universitat d'acollida t'autoritza a cursar les assignatures que has triat, i la UdL es compromet a convalidar i reconèixer aquestes assignatures. Si aquest document no ha estat consensuat i acceptat pel coordinador acadèmic del teu centre, no hi ha compromís per part de la UdL de reconeixer els estudis que cursaràs a fora.

Com omplir aquest document?

  • Trobaràs aquest document a l'àrea de descàrrega de documents. NOMÉS S'ACCEPTARAN DOCUMENTS CUMPLIMENTATS A ORDINADOR, NO A MÀ. (IMPORTANT: Si la universitat de destinació té el seu propi format de learning agreement, cal omplir el de la universitat de destinació i el de la UdL).
  • S'ha de buscar a la pàgina web de la Universitat d'acollida els plans d'estudis i decidir quines assignatures es volen fer (IMPORTANT: NO es poden cursar a destinació les assigantures supeses a la UdL, excepte algunes Facultats que ho autoritzen, però això s'ha de parlar amb el coordinador acadèmic).
  • No sempre es poden trobar els continguts de les assignatures, els crèdits o les hores de docència de les assignatures. En aquests casos cal fer un document, que és necessari per tramitar la vostra admissió a destí, i que haureu de reconfirmar un cop us incorporeu a la universitat.
  • S'ha d'anar a veure el coordinador acadèmic de centre, que és qui t'ajudarà amb els possibles dubtes a l'hora d'escollir assignatures, t'autoritzarà les assignatures que cursaràs a destinació i qui et farà la convalidació un cop tornis. Observació per als estudiants de l'ETSEA: En aquest cas, s'han d'acordar les assigantures amb el coordinador d'àrea i quan ell hagi donat el vistiplau, anar a veure el coordinador de centre.
  • Per instruccions detallades vegeu la web: Configuració de l'acord acadèmic i reconeixement de crèdits.

     

    Crèdits locals:

    Cada país i/o cada universitat pot seguir el seu propi sistema de crèdits que s'equipara amb les hores de càrrega docent.

    En aquest document podeu consultar la informació disponible. Aquest document s'actualitzarà en funció de les informacions proporcionades.


Data límit de presentació del document: Junt amb els documents de sol·licitud d'admissió de la Universitat d'acollida.

Admissió a destí

Un cop tramitats els documents d'admissió i de convalidació, via online o via Relacions Internacionals, la Universitat de destí tramitarà l'admissió.

És possible que la universitat enviï la carta d'acceptació directament a l'estudiant o a Relacions Internacionals. En el cas que la rebi l'Oficina, aquesta avisarà a l'estudiant perquè la passi a recollir; en el cas que la universitat l'enviï a l'estudiant, caldrà que aquest ho comuniqui a Relacions Internacionals.

Preparatius viatge

Un cop s'hagi rebut la carta d'acceptació i no abans, ja es pot:

  1. Contactar amb la Universitat d'acollida per tal de buscar allotjament, acordar temes de pràctiques o projectes si és el cas i consultar altres informacions necessàries previs al teu viatge.
  2. Comprar el bitllet d'avió i comunicar a la Universitat d'acollida la teva data d'arribada. En quant a la data d'arribada, és molt important que intentis arribar a destinació el més aviat possible segons el seu calendari acadèmic d'inici, si has de retardar la teva arribada per tema d'examens pendents, feina, etc. sempre t'han d'autoritzar a destinació i, per tant, els has de demanar autorització a ells.

Assegurança

Tots els estudiants que van a països no comunitaris han de contractar una assegurança mèdica privada abans de marxar. Aquesta assegurança ha de cobrir malaltia, hospitalització, repatriació i defunció.

L'assegurança s'ha de contractar un cop la Universitat d'acollida comunica que us accepta i abans de tramitar el visat.  En el cas de ser d'una mútua, normalment, surt més a compte fer una ampliació d'aquesta pòlissa.

IMPORTANT: Si el destí és una universitat nordamericana o canadenca, aquestes són molt exigents amb les cobertures de les pòlisses i normalment posen problemes a les pòlisses contractades en origen, així que val més contractar l'assegurança que ofereix la pròpia universitat d'acollida.


Un cop contractada l'assegurança, la pòlissa original te l'has d'emportar al viatge.

ASSEGURANCES DE MOBILITAT:

La UdL ha pactat unes pòlisses per a estudiants de mobilitat amb quotes més ecònomiques i amb les cobertures necessàries per l'estada. No hi ha obligació de contractar aquestes, però us posem els enllaços i la informació per si les voleu també tenir en compte:

ASSEGURANCES PER A ESTATS UNITS:

En aquest enllaç podeu contractar una pòlissa d'assegurança que cobreix els requisits exigits per les universitats nordamericanes i que són bastant assequibles: https://www.isoa.org/, però abans de contractar-la, pregunteu a la universitat si l'acceptarà, perquè encara que posi que sí, és una assegurança privada i és possible que no l'acceptin. Sempre és més aconsellable contractar l'assegurança que ofereix la universitat.

Visat

L'estudiant de la UdL que preveu passar un període superior a tres mesos en un país fora de la Unió Europea necessita sol·licitar un visat d'estudiant. Normalment la universitat de destinació, quan envia la carta d'acceptació, informa a l'estudiant dels tràmits o té la informació disponible a la seva pàgina web. És important que comprovis que aquesta informació segueix vigent amb el consolat, doncs sofreix modificacions molt sovint.

Aquests tràmits els ja de gestionar el mateix estudiant personalment i a través de l'ambaixada o el consolat.

El visat s'ha de gestionar màxim un mes i mig abans de marxar i cal tenir la carta d'admissió de la universitat de destinació perquè el puguin expedir.


És molt important tenir en compte i respectar els terminis del visat per evitar conflictes d'immigració.

Per a més informació: Pàgina web del Ministeri d'Assumptes Exteriors

DOCUMENT AMB INFORMACIÓ SOBRE ENLLAÇOS I REQUISITS VISATS:ENLLAÇOS WEBS VISATS

 

 

Vacunes

Per comprovar les vacunes que necessites per fer l'estada en el país de destí:

Matrícula a la UdL

L'estudiant que participa en el Programa de Mobilitat de la UdL MAI deixa de ser estudiant de la UdL, per tant, s'ha de matricular a la UdL amb el procediment habitual i en el termini que li correspongui.

Per a qualsevol dubte respecte a la matrícula (terminis, codis d'assignatures...) t'has d'adreçar a la secretaria acadèmica del teu centre.

Ajuts econòmics

Relacions Internacionals t'anirà informant per correu electrònic de tots els ajuts que pots demanar per a la teva mobilitat a mesura que s'obrin els terminis i dels documents a presentar.

Pots trobar la informació sobre aquests ajuts en aquesta pàgina web.

Renúncia

Si en qualsevol moment abans de marxar i per qualsevol circumstància has de renunciar a la teva plaça de mobilitat, hauràs d'omplir el full de renúncia que trobaràs a la pàgina de descàrrega de documents, enviar-lo a RI i comunicar a la universitat d'acollida que no hi aniràs.
En el cas que es produeixi aquesta renúncia, fes el tràmit com més aviat millor, d'aquesta manera podríem assignar la teva plaça a algun altre estudiant que s'hagi quedat en llista d'espera.

   Darrera modificació: